Каркас для намету це жорстка конструкція, яка створює форму намету,
визначає її жорсткість і до якого виду за призначенням належить намет. Каркаси складаються з роз'ємних секцій скріплених між собою гумкою, що проходить в середині всього каркаса. У каркасів є такі особливості як матеріал виготовлення і жорсткість.
Матеріали
За матеріалом, каркаси можна розділити на:
Фіберглас
Це найдешевший варіант, виготовлений зі скловолокна. Такими каркасами зазвичай комплектуються недорогі кемпінгові намети. Як правило вони чорного кольору, однотонні. Вимагають дуже дбайливого догляду, так як швидко тріскаються навіть від незначного перегину. Через не високу стійкістю до ультрафіолету, цей матеріал швидко втрачає міцність і стає ще менш надійним. Фіберглас не витримує низьких температур і легко кришиться при них. Пережити шторм з цілим каркасом в таких наметах складно.
Дюрапол (Dudrapol)
Це матеріал для переважної більшості наметів на ринку. Це фіберглас гарної якості, а структура дуги багатошарова. Виробник заявляє ось таку структуру: спочатку йде шар фібергласу, потім це все покривають синтетичною сіткою, далі металевою сіткою (плівки) і фінальним шаром служить полімерна смола. Ці варіанти більш стійкі до ультрафіолету, мають велику міцність при меншій питомій вазі. Як і фіберглас не стійкі до низьких температур. По виду це як правило каркаси сірого кольору з малюнком у вигляді сітки.
Алюміній
Це найнадійніший і легкий і найдорожчий варіант каркасу на сьогодні. Стійкий до ультрафіолету і низьких температур, мають найвищу міцністю при меншій питомій вазі. Такі каркаси дуже довговічні. Це вибір лідерів ринку з виробництва наметів. Широка кольорова гамма.
Пластикові (ПВХ або аналоги)
Являють собою повністю надувний каркас, матеріал залежить від ціни самого намету, а відповідно і стійкість до УФ і довговічність. Намети з такими каркасами важчі. Плюсом є вітростійкість і швидкість збірки, а мінусом ремонтопридатність в польових умовах.
Жорсткість каркасів
На жорсткість того чи іншого каркаса впливає не тільки матеріал виготовлення а й те, як дуги перетинаються в ньому. А типи цих перетинів, в свою чергу, створюють види наметів і ділять їх за призначенням.
Тип каркасу тунель
В такому каркасі зовнішні дуги Ніяк не перехрещується. Використовується в великих кемпінгових наметах, вимагає великої кількості розтяжок в будь-яку погоду. Погано витримує бічний вітер.
Типу каркаса бочка, напівбочка
Цей варіант вже має кілька перетинів, по суті це комбінація типу тонель і півсфера, що робить його більш жорстким але містким. Застосовують як в кемпінгових так і в наметах для піших і гірських походів.
Тип каркасу півсфера
Класичний варіант перетину дуг такого каркаса - по центру двох дуг. Такі каркаси часто використовують в 3х сезонних туристичних наметах. Каркаси підвищеної вітростійкості можуть складатися з 3-6 дуг пересічних під різними кутами. Такі намети часто використовують у високих горах, де потрібна підвищена надійність.
Не класифіковані
Каркас може складатися всього з 1 дуги але мати специфічну форму. Такі каркаси жорсткі і легкі.
Кінців'я дуг каркасу
Бувають у вигляді трубки, або литого кінців'я. Особливо не на що не впливає, але зазвичай наконечники у вигляді трубки стоять на більш дешевих варіантах наметів з фібергласу.
Ремонтопридатність
Всі каркаси ремонтуються як в похідних умовах так і поза ними. Для варіантів фіберглас, дюрапол, і алюміній, є ремкомплекти, за допомогою яких це можна зробити хоч і тимчасово але швидко в похідних умовах. Надувні каркаси потрібно клеїти, а для цього потрібно спочатку визначити місце проколу, а це можна зробити не так швидко. Плюс звичайно ж постраждає зовнішній вигляд, на відміну від каркасів фибергласа, дюрапола і алюмінію, де досить замінити одну або кілька секцій. Про те як полагодити дуги у намети читай в цій статті.